Skip to content

Vrei să fii piţipoanca mea? O tiradă împotriva „Inelului cu diamant”

04/10/2009
tags: ,
by

magda-calin-fusu

Nu mă mai uit de câţiva ani buni la televizor, aşa că am dat peste “Inelul cu diamante” din pură întâmplare. S-a făcut să observ afişul emisiunii în timp ce mergeam la şcoală şi primul meu impuls a fost de a cerceta cu o doză sănătoasă de dispreţ ţinuta domnişoarelor care-şi etalau farmecele pe sus-mentionatul afiş. “Piţipoance”, zisei în sinea mea. După câteva zile, iacătă că ne-am apucat de blog, şi deoarece fusesem prea prinsă cu mizerabilele-mi problemuţe cotidiene, am scuipat prima idee care mi-a venit în minte: voi scrie un articol despre “Inelul cu diamante”. Şi cum un articol nu se poate scrie fără o anumită cantitate de background information, am apelat la vechiul meu complice, gugălul. Iată ce am aflat:

Acele tinere pe care am fost atât de pregătită să le condemn pentru că se auto-obiectifica pentru a stoarce nişte priviri admirative de la membrii de sex masculin ai publicului consumator de show-uri uşoare, sunt de fapt nişte domnişoare “frumoase, ambiţioase şi inteligente” (potrivit unui articol de pe net). Nu zic nu, căci nu am avut suficient masochism în mine că să urmăresc emisiunea. Şi totuşi, îmi voi permite să le critic şi pe dânsele, şi pe stimabilii producători de televiziune care au scornit (sau au preluat) o asemenea idee ingenioasă de emisiune.

Ce fel de model reprezintă concurentele “inelului cu diamant” pentru adolescentele din ziua de azi? Că e absolut normal să te foloseşti de atributele tale fizice ca să convingi un bărbat să te întreţină? Din câte ţin eu minte (iar acum voi suna ca o bătrânică la şezătoare), pe vremea mea nu era aşa. Vroiam să devenim medici veterinari, ingineri, profesoare, şamd. Privind în retrospectivă, aspiram la nişte poziţii sociale care, pe atunci, abia de deschiseseră larg şi pentru populaţia feminină. Aşa că mi se pare de-a dreptul bizar ca nişte fătuci de 18-20 de ani să nu aibă alt scop în viaţă decât să primeanscă un inel cu un pietroi sclipitor de la un individ despre care nu ştiu mai nimic în afară de faptul că are un cont gras la bancă. Şi parcă nici nu-mi mai vine să le învinovăţesc pe donşoarele concurente, deşi nu-mi pot imagina (ba pot, dar cu greu) de ce ar vrea să apară într-o emisiune în care sau se umilesc una pe cealaltă, sau sunt umilite de un bădăran care le vede ca pe nişte vite scoase la mezat.

Pentru cine nu ştie, „Inelul cu diamant” presupune nişte probe prin care fetele trebuie să treacă pentru a dovedi că „bune” şi că merită giuvaierul cu diamant. So: domnul generos care s-a gândit ca nu are nimic mai bun de facut cu 11.000 euro decât să cumpere inele cu diamant „vânează” kilograme în plus cu ajutorul unui metru. După ce o parte din concurente se lasă convinse că nu mai au nicio valoare ca fiinţe umane pentru că nu se încadrează în tiparul 90-60-90, urmează proba artistică unde fetele (mă gandesc eu că) îşi scutură vârtos părţile dorsale sau scheaună puţin la microfon (căci potrivit mass-mediei mioritice asta înseamnă talentul artistic, iar apoi, la testul de personalitate, probabil ca sărmanele fătuci încearcă din greu să ascundă faptul că s-ar putea să aibă şi un creier sub cantităţile acelea impresionante de bucle şi fixativ. Mi se pare mie, sau emisiunea asta vrea să spună că o femeie nu este demnă de atenţie decât dacă se îmbracă provocator, este slabă ca o scândură şi răspunde la orice întrebare prin „cum vrei tu, iubi”?

Deci da. Înainte nu dădeam doi bani pe Euforia, dar acum am ajuns să consider postul ăsta drept un intrument de promovare a culturii piţi şi de cultivare a unor stereotipuri de-a dreptul ruşinoase.Where is this world coming to?

No comments yet

Lasă un răspuns

