Skip to content

Cherchez la femme

03/11/2009

Ieşind din Oraşul X – umil orăşel de provincie – în drum spre Cluj, am plecat şi eu urechea la rubrica de ştiri a postului radio al orăşelului (să-l denumim Radio X). Mare ştire mare. Un băiat de 16 ani a fost agresat în faţa liceului la care învăţa. Agresorul, un băiat de 17 ani, i-a azvârlit victimei vreo doi pumni în falcă şi vreo trei înjurături în faţă.

De vină a fost o fată.

L-am citat întocmai pe domnul ştirist. Mă intreb eu, ca o naivă ce sunt, cum a putut să fie o fată de vină? M-am gândit că domnişoara îi pusese pesemne gând rău victimei, şi, ca un adevărat Machiavelli, şi-a trimis sluga să-l extermine pe nemernic. Alt scenariu: domnişoara, în neţărmurita-i răutate, i-a pus piedică victimei, care şi-a vărsat cafeaua fierbinte pe cămaşa Armani a agresorului, care s-a enervat şi…a agresat victima. Sau domnişoara l-a şantajat pe agresor să îi dea o mamă de bătaie victimei pentru că a tras-o de codiţe la grădiniţă. Să mai zic? Nu cred că e nevoie. Dacă ne străduim un pic, putem găsi mii de scenarii posibile în care domnişoara ar fi putut cauza bătaia dintre cei doi.

Dar să nu fim naivi. Motivul pentru care s-au încăierat cei doi adolescenţi a fost, mai mult ca sigur, mâna domnişoarei. Ceva de genul: „Băăă, asta e pretena mea! Ce, băăă, că-i a mea!”.

Fata nu a fost de vină. Dacă baieţii insistă să se comporte ca nişte ţapi în călduri care simt nevoia să se dueleze ca să câştige dreptul de a se reproduce, de vină este dulcea noastră societate patriarhală care încurajează cultul acesta al machismo-ului. Nu ştiu mai multe detalii despre acest incident, nu ştiu în ce măsură a fost implicată fata în toată încurcătura asta, dar cert e că e destul de ridicol să spui că ea e de vină. Zic şi eu.

No comments yet

Lasă un răspuns

