Skip to content

Să ne legăm de lucruri mărunte

09/02/2010
by

Recunosc, nu prea citesc presa. Dar din când în când mi se mai întâmplă să arunc câte o privire asupra Academiei Caţavencu. Articolele lor sunt sarcastico-amuzante şi mă amuză mai mult decât textele seci şi stângace din ziare. Ce am citit azi pe site-ul Academiei Caţavencu nu numai că nu mi-a plăcut (şi nu din cauze stilistice), dar m-a şi enervat binişor. Voi da trei exemple (nu ştiu cât de relevante în comparaţie cu celelalte articole apărute recent, căci mi-a pierit cheful să-mi continui lectura)

1. Cine-i mai duce coniacul lui Poe?, un articol despre persoana(-ele) care timp de 60 de ani au lăsat ofrande la mormântul lui Edgar Allan Poe. În momentul în care autorul vorbeşte despre persoana în cauză, simte nevoia sa adauge şi femininul între paranteze, cu semnul exclamării încă. De parcă ar fi atât de greu de imaginat ca unei femei să-i placă Poe. Mda. Fiinţe sensibile şi firave cum suntem, nu prea suportăm avalanşa de morbidităţi în proză sau versuri ale lui Poe. Deci necunoscute (!) admiratoare (!) ale lui Poe…ascundeţi-vă. Oricum nimeni n-o să vă creadă fane adevărate.

2. Bianca Jurcă. Sau ce-are sula cu prefectura şi campionatul de frumuseţe. Despre o domnişoară a cărei carieră politică a luat sfârşit, nu ştiu din ce cauze. Aşa că s-a reprofilat pe concursuri de frumuseţe. Să nu mă înţelegeţi greşit, nu susţin concursurile de acest fel, chiar din contră, dar nu cred că e cazul să condamnăm pe cineva pentru alegerile pe care le face în acest sens. În fine, ideea e că domnişoare Jurcă e liberă să facă ce doreşte. Şi acum, ce m-a deranjat: „Dar uite că fata se descurcă onorabil şi fără politică” şi „la cum arată, fata se califică” (vorbind despre un concurs de frumuşeţe). Mai e nevoie să zic ceva?

3.Sadism cu sabia şi alte miracole japoneze. Poate că pasiunea mea pentru cultura japoneză inclină înspre bolnăvicios, dar poate veţi fi de acord cu mine că nu e prea corect să numim retardat o anumită tradiţie sau element cultural, doar pentru că nu-i al nostru. Pe scurt, nu vă mai cumpăraţi maşini japoneze pentru că samuraii au fost nişte răi. Iar onoarea şi cavalerismul există doar aşa cum le înţelegem noi, europenii, care nu am măcelărit pe nimeni până acum.

Poate fac din ţânţar amăsar, dar de ce nu? Este un sport aproximativ amuzant.

No comments yet

Lasă un răspuns

